saya nak baca ..

HIBURAN


ARKIB : 22/05/2011

Alyah bertunang November




BILA bercerita mengenai penyanyi ini, memang ramai yang cukup kagum dengan Alyah. Bukan sebab apa, sebab dia pandai bawa diri walau dalam apa juga keadaan. Yalah, kalau tengok balik sejarah bukan senang dia nak naik.

Hampir 10 tahun juga Alyah merangkak untuk terus popular sampai tahap ini. Tapi kalau ada yang perhati betul-betul tak banyak kisah cinta penyanyi yang cukup popular dengan lagu Tak Mungkin Kerana Sayang ini dipaparkan di media massa.

Mungkin sebab dia lebih selesa berbicara soal kerjaya berbanding jaja kisah cinta. Memang bab-bab macam ni Syed respect dengan dia. Pandai sorok rahsia gitu.

Tapi baru-baru ini ada yang menyampai cerita yang mengatakan Alyah dah nak bertunang. Eh, betul ker macam tu sebab yang menyampaikan cerita bukan calang-calang orang tau. Orang berpengaruh bab solek menyolek yang bercerita pada Syed.

"Betul, Alyah dah nak bertunang hujung tahun ni. Kalau tak silap aku dalam bulan November. Dia dah buat persiapan manja-manja untuk majlis tersebut.

"Aku tak bolehlah bagi tahu dengan siapa dia nak bertunang. Apa yang boleh aku cerita dia tak bertunang dengan mana-mana Datuk, Tan Sri atau mana-mana orang besar yang lain.

"Sebaliknya dia hanya bertunang dengan lelaki muda yang lebih kurang sebaya dengan dia jer. Orang Gelang Patah, Johor juga kalau tak silap. Yang lain aku tak boleh beritahu, nanti akan diberitahu kemudian yer," kata mak andam popular Gelang Patah pada Syed.

Kalau betul seperti mana yang diceritakan pada Syed, awal-awal lagi Syed nak ucapkan tahniah. Kahwin nanti jangan lupa jemput yer.

Syed: Selamat hari guru buat semua cikgu-cikgu di Malaysia.

Kongsi Konten di :

Waktu Solat Kuala Lumpur
 
Subuh 5:52
Zuhur 1:17
Asar 4:27
Maghrib 7:22
Isyak 8:32



 

Dengar SuriaFM
Radio SuriaFM Menceriakan Duniamu
Riuh Rio Brazil 2014
Laman web mikro bola sepak Piala Dunia 2014
Tragedi Pesawat MH370
Utusan Live lapor kehilangan pesawat MH370
KE7B Greenland 2014
Laporan Ekspedisi KE7B Greenland Malaysia 2014






MENARIK
Ruang iklan percuma hartanah, produk
Promosikan perniagaan anda kepada dunia.
Jom langgan akhbar Utusan Malaysia
Dapatkan terus akhbar dengan cara mudah.
Aduan sukar dapat naskhah akhbar
Beritahu kami jika akhbar tiada di tempat anda.
Gambar kahwin Album Raja Sehari
Abadikan kenangan indah anda di dada akhbar.
Mari baca Utusan Melayu Mingguan
Kekalkan tradisi, pelajari tulisan jawi.
SMS News Alert Utusan Malaysia
Dapatkan berita terkini di telefon bimbit anda.